Vi krysset landet for å besøke skade og lakk selskaper.

Siden 2011 har vi krysset (nesten) hele landet og har besøkt skade og lakkselskaper personlig.

Vi har sett med øyne og erfaring av en innfødt til Sentral-Europa spesialisert i bilskade og lakkering. Og har sett og hørt mye, vi har funnet en rekke problemer, som løses ved SkadeEliten.

Vi så at bilforretning kjedene nesten utelukkende fokuserer på det mekaniske og salg av slitedeler, dette forårsaker at skade og lakkbedrifter blir svært ofte undervurdert, eller neglisjert helt. Likevel er det i dag mer enn noen gang en nødvendighet om å forsterke og støtte disse selskapene eller avdelinger av selskaper.

Det er ikke bare lovgivning som tvinger disse selskapene til å organisere seg bedre, mer profesjonelt og implementere noen presserende endringer. Også bilprodusentene legger stadig strengere krav til skadeverkstedene som tar seg av reparasjon av sine produkter, de moderne biler. Det er ikke uten grunn, bilen’s karosseriet har nesten ingenting til felles lenger, med bilen fra årene 60', 70', 80' tallet, da den største gruppen av dagens opprettere og lakkerere fikk sin utdanning. Som dermed uunngåelig beviser behovet for opplæring i dag!

 

Lokerenc

 

I nesten hele verden ble gjort store anstrengelser og investert utrolig mye for å møte etterspørselen. De fleste vesteuropeiske land har utvikklet et nasjonalt organisert, og ofte høy ytelse opplærings system for bilbransjen også for skade og lakk. For å følge/delta i en opplæring eller spesialisering bør bedriften IKKE være avhengig av omsetningen fra sisste måned. Derfor blir en del av ditt bidrag systematisk reservert til de obligatorisk opplæringsdager. Resultatet? At du har allerede budsjettert, reservert de ressurser helt til opplæringen foregår. 

Helt nye materialer er brukt i dag i bilens karosseri for eksempel AHSS avansert høy fast stål, nye typer av aluminium, magnesium, kompositt materialer og andre.

 

AudiA7compr

 

Et typisk eksempel på dette er aluminium. Vi har ofte hørt: Så vi pleide å jobbe med aluminium, vi kan det ... Det er FEIL!
Den klassiske aluminium har blitt erstattet av tusenvis av forskjellige legeringer, ofte også herdet og noen ganger med svært forskjellige egenskaper. For å gjøre det enda mer komplisert brukes forskjellige fremstillingsmetoder, igjen meget forskjellige egenskaper med de nødvendige konsekvenser. En støpt aluminium-komponent, for eksempel er absolutt ikke å sammenligne med en aluminium ytre panel, og da kommer ekstruderte deler i tillegg. I dag trenger vi et helt nytt sett med verktøy og produkter for å reparere aluminium karosseri eller deler, som det skal. En del av dem eksisterte ikke engang inntil for få år siden. Derfor er det behov for en grundig forståelse av materialet, de spesifikke egenskaper, fordeler og ulemper. Kombinert med kunnskap om tilpassede ofte tilhørende og påkrevd verktøy.

 

ihs 201 26 e1467147583846 1compr

 

Sveising av bildelene blir ofte erstattet med MIG/MAG lodding eller klebestoff og nagling. Også med denne teknikken (strukturlim med nagling) følger et presserende behov for ytterligere opplæring og kunnskap til å utføre dette riktig. Ved det store antall produsenter av klebeprodukter kommer forskjellige påføringsmetoder. Med eller uten primer, med tilpassede oppvarming i ulike faser eller ikke og så videre. Og bilprodusentene gir noen ganger motstridende  retningslinjer for bilmerke A til merke B som må følges.

Men ikke bare det, mer enn noen gang er det et stort behov for informasjon, dokumentasjon og kunnskap. Dette er for merkeuavhengige selskaper en vanskelig tilleggsutfordring. Takket være de tekniske mulighetene som data og Internett muliggjør, med informasjon tilgjengelig på flere språk, har dette blitt mye enklere

For mange år siden begynte vi å samle inn informasjon om skade og lakk, og vi fortsetter med det. Noe du ikke har tid til hvis du driver en skade-lakkbedrift med alt det innebærer. Derfor kan vi i dag tilby deg den mest komplette og omfattende teknisk bibliotek i skade og lakk og alt rundt det.

 

Bibliotheekcompr

 

Alle deltakende selskaper får automatisk tilgang til en spesialisert butikk, med en fast rabatt og mer enn 970 artikkler i dag. I motsetning til de fleste leverandører er vi spesialisert i bil reparasjon og lakk, i mer enn 40 år. Og vi er spesialister i noen svært spesifikke områder innen lakkering og skade reparasjon. En stor del derav gjennom eksklusive import, noe som betyr at du IKKE kan kjøpe det noe annet sted på lovlig måte! Vi kan skaffe deg spesiell verktøy som din bedrift trenger på forespørsel. Også her er et utvidet nettverk veldig viktig og veldig praktisk.

Videre, er det faktum at det vanligvis foreskrevet verktøy ikke bare koster en del penger, men man bør også være i stand til å håndtere det. Og dette må skje på en kontrollert og helt sikker måte. For et enkelt selskap kan være helt umulig å holde tritt med denne utviklingen. For andre har det blitt helt umulig å følge og betyr det slutte å slåss og stoppe arbeidet.

Heldigvis finnes i dag også et antall selskaper som arbeider med den visjonære blikk på fremtiden. Disse vil gjerne benytte anledningen og ønsker å bli moderne, effektive og kvalitetsbevisste selskaper.

 

winners sports podium people on clipart announcing joel s get off rZF6Fm clipart.compjpg

 

Et slikt selskap vil helst skille seg ut fra massen, de grå "skade selskaper" hvor alle sier at dem er best, men egentlig ikke er det.

For denne gruppen, kvalitetsbevisste selskaper ble SkadeEliten opprettet. Ved å følge internasjonale regler og retningslinjer og tilhørende kvalitetsmerke, har dette blitt mulig.

 

Fundamentetcompr

 

Hovedregelen er at SkadeEliten skal være til hjelp og IKKE til hinder, og at avtalen tilpasses etter behov en god del er valgfritt. Du velger de tjenestene du trenger.

Dermed fungerer denne gruppen, likegodt for et merkeverksted, for merkuavhengige bedrifter, spesialiserte virksomheter, oppretter- eller lakkeringsverksted, alt er mulig.

Og husk at avgiften bøkføres som serviceavgift og gir dermed 100% fratrekk for hver krone du investerer på denne måten.

 

Alletyperbedrifter

Med SkadeEliten får du tilgang til:

- De meste vesteuropeiske opplæringsmuligheter, fra 5 forskjellige nasjoner i dag

- Den mest omfattende tekniske skade- og lakk informasjon: Bilder, informasjon, grafikk, tegninger og statistikk, og mange videoer

- Den siste, nyeste opplæring blir en fast og automatisk del av aktiviteten din

- En spesialisert eget nyhetsbrev om tekniske og andre emner 4 ganger i året, og et eget kommunikasjonsplattform

- En faste representasjon for gruppen, både nasjonalt og internasjonalt

- Du får et antall ekstra muligheter til å lære om unike og spesialiserte verktøy. og muligheten for å kjøpe det med en fast rabatt

- I tillegg minst ett internasjonalt firma / forskningssenter eller (auto) fabrikken besøk organiseres hvert år

- En veldig unik kvalitetsmerke, med tilhørende trofé 

Du blir del av en gruppe likesinnede med de samme utfordringene men som en gruppe, vil du ha en rekke ekstra muligheter som du ikke kan få alene

- De som ønsker det vil være i stand til å delta (uforpliktende) i spesielle kampanjer og gruppekjøp

- Nå er ditt selskap ikke lenger alene i forhold til andre spillere i bil skadebransjen

- Skadeeliten er drevet av spesialiserte fagfolk med dybdekunnskap, ikke en representant som trenger å få turnovers .

 

Hvorfor vi kan gjøre mer enn de andre? Det er enkelt å svare på.

Først har vi erfaring med denne typen arbeid, absolutt viktige er også de nødvendige kontakter for dette, men samtidig erfaring med å betjene noen tusen tilsvarende selskaper i vårt hjemland: Belgia. Med nøyaktig samme behovene.

Om dette er fortsatt mye mer å si, fordi det involverer mange alternativer du kan velge mellom for å dekke behovene til din virksomhet.

Kontakt oss for mer detaljer...  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller +47 95 47 28 81

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------